איגוד הכדורעף בישראל
-72- מודל אימון שחקנים ושחקניות צעירים בכדורעף – מערכי אימון 6 פרק בנושא קבלת מכת פתיחה מערך אימון כדורעף לדוגמא - שרטוט עקרונות לבניית האימון מפרק מיומנות ומקבע מקבע - את העבודה על אלמנט אחד מתוך התנועה השלמה ביצוע מלא של מבודד/אנליטי- המיומנות אבל בצורה מבודדת ומבוקרת המיומנות בתוך מורכב/סינטטי - רצף של מהלך משחק - תרגול 6 X 6 עד תרגילי משחק - המיומנות בתוך המשחק עם התערבויות מאמן בהקשר של נושא האימון/תרגיל משחק אמיתי (משחק משחק - אימון) ללמוד את דרישות המשחק תוך משחק אמיתי בתרגילים מסוג קצב ותדירות - מבודד ומורכב על התרגול להיות בקצב טוב עם הפסקות למשוב לפי הצורך אך עם אפשרות לייצר שטף באימון. מצד שני יש לשים לב שלא מגיעים לאינטנסיביות גבוהה כדי לאפשר למידה. יש לכוון לקצב חזרות בדקה (בתרגיל 8 של כ חזרות 12 מסוג מורכב) עד ל בדקה (בתרגיל מסוג מבודד). תרגול בקבוצות קטנות שחקנים) 3-4( 11- : בקבוצותשל שחקנים) 4( 12 6( 13-18 גיל שחקנים) הנחיות ודגשים בתרגילים מסוג מבודד ומורכב על התרגול להיות בקצב טוב עם הפסקות למשוב לפי הצורך אך עם אפשרות לייצר שטף באימון. מצד שני יש לשים לב שלא מגיעים לאינטנסיביות גבוהה כדי לאפשר למידה. חזרות בדקה 8 יש לכוון לקצב של כ חזרות 12 (בתרגיל מסוג מורכב) עד ל בדקה (בתרגיל מסוג מבודד). העיקרון המנחה הוא ששלבי הלימוד הינם מאד דינמיים ומותאמים אישית לקצב ההתקדמותשל כל שחקן בכל שלב הלימוד הנכון מתבצע ברמה האישית תוך מעבר מהיר בין השלבים כאשר בשלב מסוים נמצא כי השחקן לא מבצע כראוי את המיומנות יש להורידו לשלב נמוך יותר ולהתחיל את תהליך הלימוד באותו השלב שוב מומלץ להגיע כמה שיותר מהר לשלבים ולבחון את ביצועי המיומנות במצבי 3,4,5 משחק אפשר להוסיף ניקוד ע"פ נושא האימון 1 דוגמא: בונוס על נקודה ממסירה לקצב מקבלה חזרות לשיפור אישי על נושאיםשלא הצליחו באימון ואו נושאים נוספים מיומנויות קבלת מכת פתיחה בשליטה מצבי משחק קבלה בתהליכי משחק נושאי האימון ראו סרטון במצגת המצ"ב ראו סרטון במצגת המצ"ב זמן בדק' או % 20 20% 30-50 25-40% 0-20 0-20% 10-15 10% 15 שלב תרגיל מורכב תרגילי משחק משחק חלק מסיים מתיחות סטטיות ושחרור לאחר שעת סיום האימון מדדים (לקבוע מדדי זמן/כמות/הצלחה לכל תרגול) יישום ותרגול המיומנויות שנלמדו בשלבים הלמידה הקודמים. תרגילים מורכבים יותר שישלבו מספר מיומנויות. עדיין יהיה דגש על מיומנות מסוימת. מצבי משחק וקבלת החלטות ברמה מתקדמת יותר. תרגילים שיכללו מספר שחקנים. כאן יתורגלו תהליכי משחקשלמים תוך כדי שימת דגשעל מיומנות או רצף מיומנויות מסוים. מצבי משחק וקבלת החלטות יהיו ברמה מתקדמת בהתאמה לדרישות המשחק. שימוש בטכניקת אימון של הכנסת כדורים לתרגיל ע"י המאמן, במטרה לייצר קצב ואינטנסיביות מתאימים, וכן ככלי ללימוד, אימון, והכוונה ע"י יצירת מצבים ו"בעיות" אותן השחקנים יצטרכו לפתור. במקרים רבים מתבצע מיקוד לתהליכי משחק ספציפיים בעזרת ספציפי ("בונוסים") בספירת הנקודות בתרגיל. משחק רשמי, הכנה או אימון ככלי משמעותי ביותר לפיתוח השחקן ("בסוף המשחק הוא המאמן הטוב ביותר"). אצל מתחילים ניתן לקבוע חוקי עזר, כמות שונה של שחקנים בקבוצה וכן מימדי מגרש וגובה רשת לפי הרצוי.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=