איגוד הכדורעף בישראל

-04- מודל אימון שחקנים ושחקניות צעירים בכדורעף – הגדרות כלליות 1 פרק מבוסס על רעיון ומודל הכדורעף הקנדי שלבי פיתוח המיומנות - הגדרות שלב למה לצפות כמאמן/ת מה צריכים הספורטאים לדעת בשלב זה - רכישה 2 שלב השלב המוקדם של הלמידה בו הספו ־ ) לתאם 1( רטאי הופך להיות מסוגל ) לבצע אותם 2( רכיבי מפתח בתנועות בסדר הנכון, ובכך לבצע צורה גסה של המיומנות. התנועות אינן מסונכרנות היטב או בשליטה והן חסרות קצב וזרימה. הביצוע אינו עקבי וחסר דיוק. הספורטאי צריך לחשוב מה הוא או היא עושים בזמן שהוא מבצע את המיומנות. גם הצורה וגם הביצוע נוטים להתדרדר בצורה ניכרת כאשר הספורטאי מנסה לבצע תנועות מהר מדי או נמצא בלחץ, כפי שקורה במצב תחרותי. להבין בבירור מה עליהם לעשות, מדוע זה מתאים לתפישת המשחק, ולתאר תמונה טובה של המשימה שעומדת לבצע. לבצע המון חזרות על המיומנות כולה בקצב שלהם ובתנאים יציבים, קלים ובטוחים יחסית. להתאמן על שני הצדדים, אם זה מתאים. ללמוד כיצד להעביר את תשומת ליבם במהירות ומחזוריות מהכדור לסביבתם. למצוא כמה פתרונות בעצמם באמצעות ניסוי וטעייה, על סמך משוב מהמאמן. - חניכה 1 שלב הקשר הראשון שיש לאתלט עם מיומנות מסוימת. לאתלט אולי אין את הידע הנדרש כדי לבצע את המיומנות. דימוי ברור של איך נראה הביצוע הנכון (הדגמות טובות). להבין את עמדות המוצא של התנועה, העמדות והתבניות הבסיסיות הכרוכות בפעולה. הרגשה בטוחה בעת ביצוע המיומנות. להגיע לרמת נוחות עם תנועות או רגשות מסוימים העשויים להיות לא מוכרים ושהם חלק מהמיומנות הנלמדת.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=