איגוד הכדורעף בישראל

-27- – האימון 4 פרק 1 2 3 4 5 1 2 3 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 נקודת ההתחלה של התרגיל צריכה להיות ממקומות שונים במגרש ולא ממקום אחד הכדור הראשון צריך להיות בקצבים שונים ובעוצמות שונות השחקנים צריכים ללמוד לגעת בכדור במצב של עמידה ואו תוך כדי תנועה ככלל עדיף שהמאמן הראשי יהיה פנוי ללמד, להיות קרוב לשחקנים, לתת משוב - מאשר להיות עסוק בהכנסת כדורים לתרגיל על השחקנים ללמוד כיצד לתרגל את חבריהם באופן יעיל בהתאם להנחיות המאמן ועדיין במידה והקצב והדיוק הם 4 בהמשך לסעיף המפתח לתירגול, על המאמן/עוזר לעשות זאת בעצמו בנו תרגילים שיאמנו שחקנים בקבלת החלטות על פי רמה (דוגמאות בקובץ מערך אימון) נושא קבלת החלטות הינו חשוב ביותר בקביעת יכולתיו של השחקן בזמן משחק ורמתו. האימון בקבלת החלטות צריך להיות משולב בתוך תרגילי האימון באופן קבוע והדרגתי העדיפו בניית תרגילים בהם נדרשות קבלת החלטות על פני תרגילים בהם הפתרונות קבועים מראש על המאמן/ת להקדיש מחשבה ותכנון מראש על מנת ליצור אימון אפקטיבי המותאם למטרת האימון. יש לדאוג שכל השחקנים יעבדו וינצלו את זמו האימון ככל הניתן ויהיו כמה שפחות בחוסר פעילות אלא אם הדבר נדרש לצורך מנוחה על פי רוב יש להעדיף חימום כללי עם כדורים המשלב תרגילי טכניקה יש לבנות אימונים אישיים בתוך זמן האימון - דוגמא: המאמן לוקח קבוצה קטנה ועובד איתה בנושא מסויים ע"פ ההתמחות והצרכים עבודה בקבוצות קטנות תגדיל את כמות הנגיעות בכדור כדורים לדקה 10-15 תרגולי שישיה ככלל יש לבצע בקצב גבוה של רצוי לבנות אימון שבו ניתן להפעיל את כל השחקנים בו זמנית גם אם לא כל השחקנים יפעלו באותו תרגיל המאמן/ת צריך לאתגר את השחקנים ולגרום להם להיות יצירתיים על המגרש המאמן/ת צריך להיות בתהליך מתמיד של למידה בעצמו בצפייה, קריאה, השתתפות בהשתלמויות ועוד הבסיס הנכון לבנות אימון הינו להסתמך על אותו הבסיס/פורמט של תרגילים ולפתח אותם בהתאם לצורך השחקנים במקרה כזה יבזבזו אנרגיה בללמוד את התרגיל במקום לכוון אותה לביצוע המיומנות כל התרגילים צריכים להיות, יעילים וכאלה המנצלים את זמן האימון בצורה הטובה ביותר על המאמן/ת לבנות את השיטה סביב השחקנים על פני להתאים שחקנים לשיטה על המאמן/ת להגביל את האופציות באימון עד אשר השחקנים מבינים היטב את השיטה המפתח לאימון טוב הוא כמה שיותר נגיעות בכדור ופעולות משמעותיות מוצלחות בכל תרגיל באימון פיתוח מיומנות בשלב ההתחלתי - הדגם-תרגל- שוב הדגם בפוקוס שונה- שוב תרגל אל תקדישו זמן רב לתרגול מיומנויות שבהם כמעט ולא משתמשים במשחק שיטות אימון הכנסת כדור קבלת החלטות אפקטיביות של האימון ככלל יש לבנות אימונים שבהם זמן הפעילות יהיה הגבוה ביותר ואפקטיביות האימון תהיה מיטבית ומספר הנגיעות בכדור יהיה גבוה ככל האפשר פיתוח תרגילים לאימון יש לקבוע ממדים לביצוע של כמות, איכות, זמן, קצב וכו לכל תרגול

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=