איגוד הכדורעף בישראל

-20- מודל אימון שחקנים ושחקניות צעירים בכדורעף – האימון 4 פרק 1 2 3 1 2 3 1 1 1 1 1 1 על המאמן/ת לבחון את האימון בחשיבה של האם אנחנו מתאמנים כדי להתאמן או מתאמנים כדי לבצע אני שומע-אני שוכח (מומלץ להמעיט בהסברים בע"פ) אני רואה-אני זוכר (יש לבצע הדגמות איכותיות) אני מבצע-אני מבין (הדרך הטובה ביותר ללמוד הינה לבצע את המיומנוית בפועל) למידה מרומזת - להגדיר מטרה ומיומנות ולתת לשחקן למצוא את הדרך בעצמו (למידה עמוקה אבל איטית מאד) למידה מפורשת - להראות לשחקן גם את דרכי הפעולה (למידה מהירה אבל ללא הבנה ועלולה להביא תוצאה לא טובה תחת לחץ) והיא הטובה ביותר המאפשרת למידה משמעותית בקצב סביר 1,2 למידה מונחה - שילוב בין שתי השיטות מבודד) + אימון של פעולה ספציפית יהיה טוב ונכון לפתח רק פעולה ספציפית (שלב מקבע האימון צריך להיות מכוון לפעולות מוטוריות מורכבות מגוונות הכוללות מספר משתנים קוגניטיבים, תפיסתיים ומוטוריים )1 הלמידה המוטורית של המשחק צריכה להילמד ספציפית למשחק ולמצבי המשחק הנדרשים (עפ"י שלבי הלימוד בפרק כדי לקבל העברה מאכסימלית של התנועה מהתרגול למשחק כדאי שהתרגול יהיה דומה ככל האפשר למשחק יש לבנות אימון בשלבים מהחלקים אל השלם עם מעבר מהיר בין השלבים תוך כדי האימון והדגשת השלם האימון הטוב ביותר יתקיים בסביבה דומה לזאת של המשחק יש להעדיף תרגול אקראי הדומה יותר למצב משחק ולהתאים את רמת התירגול לגיל ולרמת השחקנים יש להעדיף תרגול מגוון הדומה יותר למצב משחק ויחד עם זאת לא מומלץ לשנות תרגילים מאימון לאימון, אלא להעדיף סט תרגילים בסיסי שאותו ניתן לפתח יש להעדיף תרגול מבוזר הדומה יותר למצב משחק למידה מוטורית עקרונות הלמידה סוגי למידה ספציפיות מול כלליות טרנספר - העברה אימון של חלקים או השלם סביבת אימון תרגול סגור מול תרגול אקראי תרגול קבוע או מגוון תרגול מרוכז או מבוזר שלבי התפתחות השחקן/ית הישראלי/ת שלב 1 שלב 1 שלב 1 שלב 1 שלב 1 שלב 1 שלב גיל 0-8 9-10 11-12 13-14 15-16 17-18 הישגי - תחרותי הנאה והנעה הכרת האימון לימוד ומשחק התפתחות ואתגר תחרות ומצוינות ספורט הישגי חובבני - תחרותי הנאה והנעה הכרת האימון לימוד ומשחק השתתפות והצלחה

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=