איגוד הכדורעף בישראל

-13- – מטרות ועקרונות 2 פרק - מקבע/פיקס 1 שלב הסבר - מבודד/אנליטי 2 שלב הסבר - מורכב/סינטטי 3 שלב הסבר - תרגילי משחק 4 שלב הסבר - משחק 5 שלב הסבר קצב ותדירות הערה דינמי אישי מחזורי מטרה מפרק מיומנות ומקבע את העבודה על אלמנט אחד מתוך התנועה השלמה תרגילים שמטרתם לקבע תנועות מסוימות, ללמד, לשפר או לתקן טכניקה במיומנות. בידוד של תנועה אחת במיומנות. לעיתים התרגילים יבוצעו ללא כדור, עם או בלי התנגדות. מספר חזרות גבוה. ביצוע מלא של המיומנות אבל בצורה מבודדת ומבוקרת תרגילים שבאים ליישם את התנועות שנלמדו בשלב המקבע. המיומנות תבוצע בשלמותה אבל עדיין לא ברצף משחק מלא. לרוב התרגילים יהיו "פשוטים" ויתמקדו בעבודה על מרכיב אחד או שניים. מספר חזרות גבוה. המיומנות בתוך רצף של מהלך משחק יישום ותרגול המיומנויות שנלמדו בשלבים הלמידה הקודמים. תרגילים מורכבים יותר שישלבו מספר מיומנויות. עדיין יהיה דגש על מיומנות מסוימת. מצבי משחק וקבלת החלטות ברמה מתקדמת יותר. תרגילים שיכללו מספר שחקנים. - תרגול המיומנות בתוך המשחק עם התערבויות מאמן בהקשר של נושא האימון/תרגיל 6 X 6 עד תרגול תהליכי משחק שלמים תוך כדי שימת דגש על מיומנות או רצף מיומנויות מסוים. מצבי משחק וקבלת החלטות יהיו ברמה מתקדמת בהתאמה לדרישות המשחק. שימוש בטכניקת אימון של הכנסת כדורים לתרגיל ע"י המאמן, במטרה לייצר קצב ואינטנסיביות מתאימים וכן ככלי ללימוד, אימון, והכוונה ע"י יצירת מצבים ו"בעיות" אותן השחקנים יצטרכו לפתור. במקרים רבים מתבצע מיקוד לתהליכי משחק ספציפיים בעזרת "בונוסים" בספירת הנקודות בתרגיל. משחק אמיתי (משחק אימון) ללמוד את דרישות המשחק תוך משחק אמיתי משחק רשמי, הכנה או אימון ככלי משמעותי ביותר לפיתוח השחקן ("המשחק הוא המאמן הטוב ביותר"). אצל מתחילים ניתן לקבוע חוקי עזר, כמות שונה של שחקנים בקבוצה וכן מימדי מגרש וגובה רשת לפי הרצוי. בתרגילים מסוג מבודד/אנליטי וסינטטי/מורכב על התרגול להיות בקצב טוב עם הפסקות למשוב לפי הצורך אך עם אפשרות לייצר שטף באימון. מצד שני יש לשים חזרות בדקה (בתרגיל מסוג מבודד). 12 חזרות בדקה (בתרגיל מסוג מורכב) עד ל 8 לב שלא מגיעים לאינטנסיביות גבוהה כדי לאפשר למידה. יש לכוון לקצב של כ 1,2 לימוד התנועה השלמה הינה דרך הלימוד הטובה ביותר ועל כן יש לקצר כמה שיותר את שלבים המעבר בין השלבים העיקרון המנחה הוא ששלבי הלימוד הינם מאד דינמיים ומותאמים אישית לקצב ההתקדמות של כל שחקן בכל שלב הלימוד הנכון מתבצע ברמה האישית תוך מעבר מהיר בין השלבים כאשר בשלב מסוים נמצא כי השחקן לא מבצע כראוי את המיומנות יש להורידו לשלב נמוך יותר ולהתחיל את תהליך הלימוד באותו השלב שוב ולבחון את ביצועי המיומנות במצבי משחק 3,4,5 מומלץ להגיע כמה שיותר מהר לשלבים (ע"פ דניאל קסטלאני) שלבי לימוד המיומנויות

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=